-
NAPRAWA SERWIS MERCEDES NTG5*1 AUDIO20 (5S1)
Dostępność | Duża dostępność 1000 szt. |
Kontakt telefoniczny: 570 570 580
Naprawa NTG5*1 Audio20 (NTG5s1 Audio20)
Typowe usterki:
- urządzenie nie włącza się od razu tylko po jakimś czasie i usterka pogłębia się a z czasem jest coraz to gorzej, w ostatniej fazie ekran jest już cały czas czarny, nie wciąga CD ale wentylator jeszcze działa
- nawigacja włączała się po około 30 minutach ale w miarę upływu czasu usterka pogłębiła się i następnie urządzenie w ogóle się nie włącza
- brak głosu i obrazu a w liczniku ekran wyświetla tylko linie w menu „podróż, telefon i nawigacja”
- NTG5*1 włącza się tylko na chwilę i wyświetla logo i następuje restart — i tak w kółko
- ekran jest czarny,nic się nie pojawia — nie włącza się w ogóle
- słyszalny szum wentylatora i żadnej reakcji na przyciski
- uszkodzony mechanizm cd
- brak funkcji nawigacji
Największe wątpliwości w przypadku uszkodzonego NTG5*1 (lub jak wolisz NTG5.1) Audio20, u naszych klientów budzą dwie obawy:
- Czy w ogóle da się naprawiać takie systemy?
- Czy po skutecznej naprawie radia/nawigacji, trzeba będzie jeszcze wydawać dodatkowe pieniądze na dopisanie do auta czy wizytę w ASO?
Nic dziwnego że mogą mieć państwo takie pytania ponieważ firm które podejmują się napraw takich jednostek centralnych z Mercedesa, jest niewiele. W Fabryczne.pl naprawimy 99% urządzeń NTG5*1 Audio20 z praktycznie każdą usterką bez ponownej konieczności wizyty w serwisie Mercedes Benz.
Najważniejsza jest poprawna identyfikacji systemu, bo chcemy abyś był pewien że opisywane problemy dotyczyć mogą Twojej nawigacji.
Jak rozpoznać NTG5*1 Audio 20?
Istnieje kilka metod na weryfikację ale generalnie są dwie drogi w zależności czy jednostka jest już zdemontowana czy jeszcze w aucie.
Jeśli jest jeszcze zamontowana w aucie to najprościej będzie jeśli wyślą nam Państwo VIN auta. Jesteśmy niezależnym serwisem Mercedes Benz i mamy pełen dostęp do dokumentacji, kodowania online scn, aktualizacji flash online, sprawdzania i kasowania błędów itd. Po otrzymaniu VIN sprawdzimy jaka dokładnie jednostka główna jest zamontowana w państwa samochodzie i czy jest możliwość jej naprawy.
Jeśli radio/nawigacja jest już zdemontowana to najłatwiej ją rozpoznać:
- Według producenta - na naklejce znamionowej urządzenia znajdziesz logo firmy Panasonic
- Po numerze seryjnym - ten unikalny ciąg cyfr zaczyna się zawsze od PA1431, PA1432 lub PA1433
- Po modelu - w polu Model zobaczysz NTG5*1 CD lub NTG5*1 BASE
- Po numerze referencyjnym - zaraz za Ref. no. znajdziesz CN-MP.. , CN-SP.. ,CQ-SP.. ,CQ-CP.. , CQ-JP..
- Numer katalogowy. Tutaj zakres jest duży — poniżej małe zestawienie najczęściej spotykanych wersji:
- LU A 166 900 65 17, HW A 166 901 37 02, SW A 212 902 34 11, CN-MP64F0AED
- LU A 218 900 33 07, HW A 218 901 00 01, SW A 212 902 34 11, CN-MP34F0AED
- LU A 218 900 90 05, HW A 218 901 00 01, SW A 218 900 90 05, CN-MP34F0AEA
- LU A 246 900 10 21, HW A 246 901 25 07, SW A 172 902 05 09, CN-SP16E2AEG
- LU A 246 900 22 18, HW A 246 901 10 06, SW A 176 902 59 01, CQ-JP55F0AEC
- LU A 246 900 23 18, HW A 246 901 11 06, SW A 176 902 59 01, CN-MP55F0AEC
- LU A 246 900 24 18, HW A 246 901 12 06, SW A 176 902 60 01, CN-MP55E0AEC
- LU A 246 900 26 17, HW A 246 901 11 06, SW A 117 902 58 01, CN-SP16E0AEA
- LU A 246 900 26 18, HW A 246 901 10 06, SW A 172 902 68 06, CQ-CP16E0AE
- LU A 246 900 27 18, HW A 246 901 11 06, SW A 172 902 68 06, CN-SP16E0AE
- LU A 246 900 28 18, HW A 246 901 11 06, SW A 176 902 59 01, CN-MP55F0AEC
- LU A 246 900 38 18, HW A 246 901 11 06, SW A 176 902 85 01, CN-MP55F0AED
- LU A 246 900 45 16, HW A 246 901 71 03, SW A 212 902 34 11, CQ-SP54F0AED
- LU A 246 900 47 16, HW A 246 901 73 03, SW A 212 902 34 11, CN-MP54F0AED
- LU A 246 900 48 19, HW A 246 901 11 06, SW A 172 902 90 07, CN-SP16E1AEC
- LU A 246 900 49 15, HW A 246 901 71 03, SW A 218 902 59 03, CQ-SP54F0AEA
- LU A 246 900 51 15, HW A 246 901 73 03, SW A 218 902 59 03, CN-MP54F0AEA
- LU A 246 900 54 13, HW A 246 901 73 03, SW A 212 902 18 11, CN-MP54F0AEB
- LU A 246 900 57 19, HW A 246 901 25 07, SW A 172 902 94 07, CN-SP16E2AEB
- LU A 246 900 71 19, HW A 246 901 11 06, SW A 172 902 90 07, CN-SP16E1AEE
- LU A 246 900 74 18, HW A 246 901 11 06, SW A 172 902 05 07, CN-SP16E1AE
- LU A 246 900 77 15, HW A 246 901 71 03, SW A 218 902 26 04, CQ-SP54F0AEC
- LU A 246 900 78 15, HW A 246 901 72 03, SW A 218 902 26 04, CQ-JP54F0AEC
- LU A 246 900 78 18, HW A 246 901 11 06, SW A 172 902 14 07, CN-SP16E1AEA
- LU A 246 900 79 15, HW A 246 901 73 03, SW A 218 902 10 02, CN-MP54F0AEC
- LU A 246 900 88 19, HW A 246 901 25 07, SW A 172 902 32 08, CN-SP16E2AEC
- LU A 246 900 91 19, HW A 246 901 24 07, SW A 172 902 34 08, CQ-CP16E2AEE
- LU A 246 900 92 19, HW A 246 901 25 07, SW A 172 902 34 08, CN-SP16E2AEE
- LU A 246 900 98 16, HW A 246 901 10 06, SW A 176 902 74 03, CQ-JP55F0AE
- LU A 246 900 99 16, HW A 246 901 11 06, SW A 176 902 88 00, CN-MP55F0AE
Nawigacje NTG5s1 montowane były w latach 2015-2019 w wymienionych poniżej modelach Mercedesa:
- Mercedes A-klasa
- Mercedes B-klasa
- Mercedes E-klasa
- Mercedes ML
- Mercedes SLC
- Mercedes GLA
- Mercedes CLA
Na koniec warto też dodać że istnie kilka wariantów tej jednostki głównej, 520 na naklejce oznacza że to wersja bez nawigacji (NTG5*1 BASE), natomiast 522 (NTG5*1 CD) to wersja z nawigacją i mapami firmy Garmin, zdarzają się także wersje bez napędu CD.
Jak zamówić usługę naprawy?
- jest to usługa naprawy Twojego urządzenia
- będziesz musiał zdemontować i wysłać moduł radionawigacji do nas w celu naprawy, korzystając z dostarczonych przez nas etykiet wysyłkowych
- zamówienie zostanie zrealizowane w naszych standardowych godzinach pracy (poniedziałek-piątek 8:30 – 16:00)
- po przetworzeniu zamówienia wyślemy e-mailem etykiety wysyłkowe i instrukcje dotyczące wysyłki
- jeśli nie otrzymasz etykiet wysyłkowych w ciągu 6 godzin od złożenia zamówienia (w godzinach pracy), najpierw sprawdź foldery ze śmieciami/spamem
- jeśli nadal nie widzisz etykiet, skontaktuj się z nami pod numerem 570 570 580
- wszystkie moduły przechodzą rygorystyczne testy na naszym specjalistycznym, specjalnie zbudowanym stanowisku testowym napędzanym magistralą CAN
- jednostka jest sprawdzana i weryfikowana pod kątem prawidłowego działania
- gwarancja na wykonaną usługę 2-lata!
Procedura zakupu/naprawy:
- Kup naszą usługę naprawy online lub skontaktuj się z nami telefonicznie
- Po przetworzeniu zamówienia wyślemy Ci e-mailem opłaconą z góry etykietę wysyłkową
- Zdemontuj i wyślij nam swoje stare, wadliwe urządzenie, zostawiając paczkę w dowolnym paczkomacie (wielkość C wymiary 41 × 38 × 64 cm dobrze zabezpiecz paczkę!)
- Sprawdzimy i naprawimy Twoje urządzenie a jeśli będzie możliwość to zaproponujemy aktualizację oprogramowania, map, zmiany regionu, uruchomienie CarPlay czy AndroidAuto (dodatkowo płatne ale nie są wymagane)
- Naprawiony moduł odeślemy Ci z powrotem najpóźniej następnego dnia.
- Instalujesz urządzenie z powrotem w pojeździe - żadne kodowanie, kod dostępu, wizyta w serwisie nie jest wymagana!
Uwaga!
Czasami zdarza się że istnieje kilka usterek lub urządzenie nie nadaje się do naprawy ze względu na zalanie i dużą korozję ścieżek/elementów. W takim przypadku po wstępnej diagnozie nasz serwis skontaktuje się z państwem i zaproponuje inny wariant naprawy.
Pytania klientów (FAQ):
Jeśli zadasz pytanie przez formularz zgłoszeniowy to tu będziemy wstawiać pytania klientów i nasze odpowiedzi.
Pytanie klienta:
Mam auto sprowadzone z USA z takim systemem, czy jest możliwość zmiany regionu i wgrania map przy okazji naprawy?
Odpowiedź:
Tak, możemy wgrać polskie menu, polskiego lektora i mapy (jeśli jednostka ma nawigację), zmienić zakresy radiowe, wgrać CarPlay lub/i AndroidAuto, dodatkowo po takiej konwersji język polski będzie dostępny także w liczniku (jest to opcja dodatkowo płatna, po otrzymaniu radia zawsze oferujemy opcje dodatkowe, można z nich skorzystać lub nie)